måndag 16 februari 2015

ÖKÄND OLYCKSGUBBE AVSTÅR SKID-VM

Det drar ihop sig till skid-VM i Falun.
Hänger det bara på mig ska det nog gå bra. Jag stannar nämligen hemma framför tv:n i år också. Det har visat sig bäst så.


Det fanns en tid då jag var på plats när det kördes skid-VM i något av de nordiska länderna. Och så fort jag visade mig bar det rakt ner i källaren för de svenska deltagarna.
Detta gällde i all synnerhet stafetterna där det verkade som jag genom min blotta närvaro spred olycka och elände omkring mig vid de två senaste VM-tävlingarnas i Falun 1974 och 1993


Hur det kunde bli så är inte lätt att veta, men jag misstänkte länge att jag utstrålde något sorts magiskt kraftfält fyllt av negativ laddning som paralyserade alla svenska skidåkare inom en mils omkrets eller något sådant.
Om detta ska det handla i denna blogg den här veckan.
Fräna avslöjanden följer alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar