fredag 24 juli 2015

ANALYS OCH EFTERSNACK

Sedan den första grenen avverkats i sommarens stora kraftmätning, mångkampen mellan kåsören och redaktör S, hade det blivit dags för eftersnack, analys och genomgång av hur det kunde gå som det gick. 
Matchen hade alltså inletts med pilkastning mot darttavla på en tall utanför kåsörens sommarstuga där det gällde att träffa tavlans alla fält i tur och ordning från 1 till 20.


Sedan krutröken skingrats kunde de båda atleterna konstatera att redaktör S hade vunnit en svängig match med siffrorna 20-16 efter att kåsören tappat en till synes betryggande ledning på ett närmast oförklarligt sätt.
Nu återstod den stora frågan: Hur var detta möjligt?
Det var jag som var lite trög i starten, sa redaktör S.
 Varför det, sa kåsören-
 Ledkapseln i armbågen fungerade inte som den skulle. Min kastarm var lite sladdrig i början. Sedan lyckades jag få styrseln tillbaka och hittade rätt vinkel. Och då var det ju lätt att hålla samma höga standard som förr om åren.


 En mycket egendomlig analys, sa kåsören. Jag tyckte du höll samma medelmåttiga nivå hela tiden. Det var jag som svarade för det högklassiga spelet i början. Men mitt i matchen fick jag en svacka och när jag sedan hittade min normalt höga standard igen hann jag inte riktigt i kapp.
 En fullständigt felaktig historiebeskrivning, sa redaktör S. Det var du som gick ut för hårt. Och sedan orkade du inte helt enkelt.
Kåsören kände sig då tvungen att medge att det kanske låg något i detta. Eftersom han i likhet med många andra svenska elitidrottare i OS och VM har svårt att få igång kroppen till förmiddagarnas kvaltävlingar hade han ansökt om tillstånd att få börja matchen klockan elva. Men redaktör S var obeveklig. I likhet med tidigare år var det tävlingsstart klockan tio som gällde.


 Det var du som tvingade upp mig för tidigt, sa han. Hade jag fått starta klockan elva i stället för tio hade det gått annorlunda. Jag hann ju inte vakna riktigt.
 Ändå bjöd du oväntat hårt motstånd, sa redaktör S. Jag är riktigt överraskad. Trots den tidiga timmen tog du mig på sängen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar