måndag 26 oktober 2015

MAN MED EGEN MOTIONSTRÄNARE

Så här i lövkrattningstider går tankarna till redaktör A och hans sommarstuga på Stången.
Men låt oss ta det från början. Saken var den att redaktör A en gång i tiden skaffade en egen motionstränare. Det var en före detta elitidrottsman som efter karriärens slut hade haft hand om fysträningen för flera av distriktets fotbollslag och nu hade komponerat ett ambitiöst program för att få upp redaktör A:s kondition till anständig nivå.
Jag vet, för jag fick också vara med på ett hörn.


Vi började med att springa lite försiktigt på gräset runt ett par fotbollsplaner ute vid Gustafsberg. Sedan tyckte tränaren att vi var mogna för en motionsrunda i skogen.
När vi hade sprungit den ett par gånger sa redaktör A:
Det blir allt lite enformigt att bara springa runt här. För att få lite variation på träningen föreslår jag att vi förlägger ett pass till trakterna kring min sommarstuga.


Redan här ringde en varningsklocka i bakhuvudet på mig, men tränaren, som inte kände redaktör A lika väl, sa:
Ett alldeles utmärkt förslag. Där finns väl många fina stigar och småvägar att springa på.
Vad detta skulle ta för vändning tänkte jag avslöja i den här bloggen senare i veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar