onsdag 21 oktober 2015

STÄDNING - LEKTION TVÅ

Städning och idrott hör ihop har jag märkt.
När jag tar fram dammtrasan står jag länge och väger den i handen. Undrar om det var det här Nacka Skoglund menade med att joxa med trasan.

Men så skärper jag mig och inser att så här går det inte att stå och filosofera om det ska bli något gjort.
Sedan inleder jag städningen med att torka av köksbordet. För att komma åt måste jag lyfta upp en rund korkplatta som ligger där som underlägg för kastruller och grytor.



Med denna i handen blir jag stående en stund och tänker att den känns ju nästan som en diskus. Jag väger det platta korkstycket i handen och funderar på om jag kanske skulle börja kasta diskus på gamla dar. I så fall kunde man ju börja träna här. Fast då borde man kanske sätta upp ett nät ute i hallen för att fånga upp diskusen så den inte slår sönder dörren.


Nej, kulstötning skulle nog passa bättre här inne. Det blir inte så stora längder och med en gummikula skulle nog parketten klara sig om man står här och stöter in mot vardagsrummet.
Spjut och slägga skulle dock inte vara några bra alternativ inomhus, men det var visst något annat jag tänkte på och som jag borde göra. Javisst ja, städa.
Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar