torsdag 1 november 2018

SPONTANFOTBOLL FRÅN FÖRR

Vi spelade boll på den lilla ängen uppe i skogen.
Det var Berra och hans brorsa, det var Karlsson och hans kusin, det var en som kallades för revolversvarvarn, det var Nisse Bengtsson och det var jag och några till.


Alla var vi överens om hur vår framtid skulle se ut. Så fort vi blev myndiga skulle vi flytta till Göteborg eller Stockholm och gå med i någon av storklubbarna och bli stjärnor i Allsvenskan.


När vi sedan kommit med i landslaget skulle vi spela där ett par år och avgöra någon VM-final eller kamma hem något OS-guld och sedan skulle vi bli proffs i Italien.
Det fanns bara ett moln på himlen och det var att våra föräldrar inte begrep detta.

Ja, hur gick det egentligen? Läs den spännande fortsättninge i min nya bok, Mr Pinkertons bästa. Detta var bara början på ett av de 48 kapitlen.


Resten finns att läsa i boken som kan beställas direkt från förlaget på www.litenupplaga.se/1833
och de stora boksajterna på nätet för cirka 200 kronor inklusive frakt. Den går också att beställa i bokhandel eller så kan man kontakta mig på gujohans@telia.com eller 0522-105 99. Jag levererar direkt vid dörren inom Uddevalla tätort eller så kan man komma hem till mig och få boken signerad vid köksbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar