fredag 31 januari 2020

BLANDADE KARAMELLER

-Nu ska vi göra precis som jag säger, sa gynekologen till flickan.
-Så sa min fästman också, sa flickan. Och det är därför jag är här.


-Här är räkningen, sa tandläkaren. Ska vi ta den med eller utan bedövning?


-Var jag full när jag kom hem i går kväll, sa gubben.
-Ja, det var du, sa gumman.
-Åt jag något innan jag gick och la mig?
-Ja, det gjorde du.
-Vad då?
-Gröt med mjölk.
-Det hade jag inte velat ha.


-Syster, får jag ställa en fråga, sa Brusiga Berra efter att ha blivit opererad för blindtarmen.
-Javisst, sa sköterskan.
-Vad gjorde ni med blindtarmen när ni hade knipsat bort den?
-Doktorn la den i sprit.
-Bra, det är den van vid.


-Pappa var dykare och farfar var dykare och hans far var dykare han också, sa dykaren där han satt på bänken på Masthugget och tittade ut över Göteborgs hamn..
-Jaha, sa Kal. Då skulle man kunna säga att du är dykare i rakt nedstigande led.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar