onsdag 15 september 2021

SÅ GICK SNACKET DÅ

 Några citat ur tidningen Se från 1972 om vad folk hade sagt i veckan som gått.

Mansfield

Jayne Mansfield, om att skaffa sig publicitet: Om en tidningsman frågar vem som skrivit Othello, svarar jag utan att blinka Ludvig den fjortonde eller Eisenhower. Då går han hem och skriver flera spalter om hur korkad jag är .Men skulle jag svara Dickens, som sanningen är, skulle det inte bli en rad i tidningen.

Cello: Så kom han då äntligen under vård, sa änkan, reste gravsten över gubben.

Mr Trend: Somliga individer känner sig ensamma och utkastade i tillvaron om de inte bär portfölj, precis som Linus i Snobben-serien måste ha en filt.


Langer

Pekka Langer, i radio: Nej, den skivan kan vi inte spela för den är utlånad. Men vi har baksidan här, den kan du få höra.

Thorvald Gahlin: Sedan vi bytte till en bil med motorn bak har det varit lite besvärligt, för min hustru brukar öppna motorhuven och häva in bagaget där hon är van att ha det.

Margit Vinberg: Hon säger aldrig annat än älskvärda saker, men de handlar aldrig om andra än henne själv.

Cato

Åke Cato: Toaletterna på Centralen har fått en WC verkställande direktör, hävdas från SJ.

Stig Nahlbom: Under ett pettingparty i Hökarängen i natt erhöll Gullan Blondin, 48, svåra kelskador, meddelas det.

Bengt Melin, i Aftonbladet: Jag är en förstående förälder, men jag vill inte betala 2 000 kronor för att mina ungar ska åka till fjälls i dykarskor, specialskidor och sådana där glasögon som Charles Lindbergh hade då han flög över Atlanten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar