torsdag 28 oktober 2021

DEN NYE BUSSCHAUFFÖREN

 


Lärarinnan i småskolan förklarade för barnen att när det blåser har olika vindar olika namn. Det finns tyfoner och orkaner men det finns också lätta vindar som kallas bris och bara känns som en liten mild fläkt i ansiktet. Sedan ville hon kolla om barnen förstått det hela och sa:
-I går tog jag bussen hit till skolan och när jag skulle gå av och dörrarna öppnades kändes det som en lätt smekning över kinden. Vad tror ni det var?
Då räckte lille Emil upp handen och sa:
-Det var nog den nye busschauffören för mamma säger att han är svår på fruntimmer.



-Nå Berit, vad ska du bli är du blir stor, sa lärarinnan.
-Om jag blir vacker ska jag bli mannekäng, Annars ska jag bli lärarinna.



-Vad är din pappa, Kalle?
-Han är förkyld.
-Jag menar inte så. Vad gör han?
-Hostar.



-Hör du Per, sa läraren. Om jag var din pappa skulle jag ta dig i örat och läxa upp dig riktigt ordentligt.
-Om du var min pappa, sa Per, så skulle du stå hemma i vårat kök och diska.



-Vad har du tänkt välja för yrke när den dagen kommer, frågade skolkuratorn en liten elev.
-Jag vet inte. Jag ändrar mig hela tiden.
-Då kanske du skulle välja något inom politiken.

1 kommentar: