tisdag 23 april 2013

DET PUTTRAR SÅ KONSTIGT

När Berra svarade i telefon för en tid sedan var det en dam som undrade om hon kunde komma in i eftermiddag.
-Var då, sa Berra. Här hos mig?
-Ja, var annars? sa damen.


-Jag är nog inte hemma då, sa Berra.
-Men ni måste hjälpa mig, sa damen.
-Med vad? sa Berra.
-Det puttrar så konstigt där bak, sa damen.


-Då har ni väl ätit något olämpligt, sa Berra.
-Men det är inte på mig, sa damen. Det är bilen.
-Då får ni väl ringa en bilverkstad, sa Berra.
-Det har jag ju gjort, sa damen.


-Och vad sa dom där? undrade Berra.
-Det är ju det jag undrar, sa damen.
-Men det kan väl inte jag veta, sa Berra.
-Ni sa ju att jag skulle ringa igen om det blev fel på avgassystemet, sa damen.
Berra förklarade då att det var fel nummer och påpekade att han tyvärr inte kunde göra något åt saken.
Fortsättning följer senare i veckan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar