tisdag 14 januari 2014

ETT BREV BETYDER SÅ MYCKET

Det kom ett brev med posten här om dagen.
Det innehöll en uppställning över vilka veckor var och en ansvarar för i det travtipssyndikat jag tillhör.


Syndikatets sekreterare hade dessutom slagit till med följande travhistoria:
Kusken och travhästen gick in på en bar efter loppet.
– En sejdle öl, sade hästen.
Bartendern såg förvånad ut, men fyllde sejdeln till hästen. Sedan vände han sig till kusken och frågade:
– Och du då, vad ska du ha?
– Ingenting till honom, gnäggade hästen. Han kör.

Upprymd och inspirerad av detta gick jag till min bokhylla och letade fram en bok med barhistorier som jag hade för mig att jag förfogade över.
Jodå, den fanns. Och vad den innehöll ska jag be att få återkomma till längre fram i veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar