onsdag 19 augusti 2015

TUNGT VÄGANDE SKÄL

I tidningen Se från 1970 hittar jag vid sommarens stora genomläsning ute på landet följande citat under vinjetten Vad dom sa i veckan.


Carl-Gustaf Lindstedt: Jag har aldrig spelat Romeo. Det finns inte så kraftiga rankor upp till balkongen. Det skulle vara om Julia hade en vinsch.

Cello: Stig Järrels herresäte slumpas bort för en och en halv miljon. Men det tycks inte gå att uppbringa någon köpare trots att de stackars mäklarna jäktar mer än de stackars jäklarna mäktar.

Red Top: Sverige är en demokrati, vilket betyder att den ena hälften bestämmer över den andra.

Ingemar Johansson: Bo Högberg säger att alla svenskar är idioter. Han är svensk själv.

Arne Ericsson i Gomorron: Ugglan är ett märkligt djur. På dagen ser den ingenting alls. Men på natten ser den lika bra som på dagen.

Ulf Nilson i Expressen: Det är hårda tider. I Amerika tror optimisterna att en vetebulle kommer att kosta en dollar om några år. Pessimisterna tror att den kommer att kosta en rubel.

Torvald Gahlin: Hästkrafterna var förvisso ofarliga när det bara var hästar som hade dem.


Nils Poppe: När jag blickar tillbaka liknar mitt liv ett enda långt hinderlopp med mig själv som dess största hinder.

Ria Wägner: Ingen har fyllt TV-rutan som jag.


Ferdinand Nilsson, riksdagsman (c): Det är, så vitt jag förstår, min uppfattning.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar