måndag 18 januari 2016

TRÖTT KÅSÖR PÅ HAL IS

Med vinterdäck på bilen känner man sig någorlunda säker så här års, åtminstone om de är försedda med dubbar.
Men man kan ju inte åka bil jämt, så för att få lite motion som motvikt till den allmänna tröttheten tänkte jag ta en promenad runt kvarteret här om kvällen.


Jag hann dock inte längre än ett par hundra meter förrän jag halkade på en isfläck och drattade på ändan med dunder och brak. Det hjälper alltså inte med dubbdäck om man envisas med att gå till fots lite ibland också. Speciellt inte om man har glömt att spänna fast broddarna under pjäxorna.
Efter att med stor möda ha rest mig upp haltade jag hem och studerade mina blessyrer. Höften hade börjat svullna och det surrade i ena skinkan.


Jag tog två värktabletter och släpade mig till soffan med en ispåse i näven. Där sträckte jag ut mig och blev liggande medan jag försökte kyla ner de mest utsatta ställena.
Det kunde ha varit värre, tänkte jag och erinrade mig ett stort antal skador och olyckor jag råkat ut för genom åren. Plötsligt var det som om hela livet passerade revy när jag slöt ögonen och tänkte tillbaka på mitt lidandes historia.


Det är inte klokt vad man kan komma ihåg när man ligger på en soffa och pressar en ispåse mot sin värkande bak.
Fortsättning följer.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar