måndag 27 november 2017

LOPPIS OCH VETERANBILAR

Så här såg det ut en sommardag på Gustafsberg 1978. Om jag inte kommer ihåg alldeles galet var det Lions Club som anordnade auktion och loppmarknad. Jag har i alla fall ett bestämt minne av att det var Carl-Magnus Broström som höll i klubban och svarade för utropen, även om han inte går att urskilja på bilden.


Gustafsberg.

När jag drar upp kortet ser jag att en orgel är på väg att ropas ut och erinrar mig då att Carl-Magnus sa något om att "ska det gå åt pipan så ska det göra det nu".
På nästa bild ser vi hur en form av veteranbilsrally kördes genom Uddevalla sommaren 1978. Här passerar ett av de gamla fordonen Kungstorget, samtidigt som vi ser en del av refugerna till den tidens busshållplatser som fanns på sidan mot Hasselbacken.

Kungstorget.

Och här kommer en riktig gammal goding med stilenligt klädda deltagare i overall och motorhuva. I bakgrunden Kungshuset med bland annat affärerna Langborgs Tobak, Kungshallen och Ingvalds Ur och Guld..


Kungstorget.
Klicka på bilderna så blir de större. Fler kommer senare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar