fredag 7 februari 2020

OSS NYKTERISTER EMELLAN



En man beställde en whisky på krogen. När han höjde glaset och förde det till munnen fick han se en snickare som höll på med reparationsarbete i ett hörn av lokalen. Hastigt ställde han ner glaset och gick därifrån.
Då gick snickaren fram till bordet och svepte whiskyn. 
När hovmästaren såg detta gick han fram till snickaren och sa upprört:
- Vad tar ni er till, människa! Mannen kan ju komma tillbaka när som helst.
- Det tror jag inte, sa snickaren. Han är med i samma nykterhetsförening som jag.


Två långtradarchaufförer från Skåne stannade vid en matservering utanför Umeå och åt lunch. Maten var alldeles utmärkt, tyckte de, och speciellt nöjda blev de med att skärbönorna smakade så förträffligt.
- Inte visste jag att det fanns så läckra bönor så här långt norrut, sa den ene till servitrisen.
- Jaha, svarade hon och rodnade lätt. Fast egentligen är jag från Västerås.


Vid frukosten på hotellet sa en av gästerna till kyparen:
- Jag skulle vilja ha ett stenhårt ägg, brända brödskivor, fruset smör och kallt kaffe.
- Nja, det blir nog svårt.
- Svårt? Det gick ju bra i går.


På Hotell Gustav Vasa i Dalarna blev det fel i telefonväxeln så att alla som ringde kopplades till ett och samma rum. Mannen som bodde där fick ett stort antal samtal som alla började med frågan:
- Är det Gustav Vasa?
Till slut tröttnade han och svarade:
- Nej, det är Erik den fjortonde. Pappa och brorsan är ute och köper ärtsoppa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar