torsdag 24 november 2022

HELSJUK HUMOR

 


-Tack snälla doktorn för att ni har botat mig från mitt storhetsvansinne. Hur många tusen miljarder kronor bli jag skyldig?



-Jo, doktorn. Jag har börjat tvivla på att jag existerar. Det är ingen som lägger märke till mig.
-Nästa!



-Jag skriver ut två tabletter åt er, sa läkaren till patienten. Ta den ena när ni lägger er i kväll och den andra om ni vaknar i morgon bitti.



En upphetsad man rusade in på sjukhuset, förbi en lång rad väntande människor, och flämtade:
-Hjälp, jag har svalt en biljardboll.
-Jaha, sa läkaren. Kön är där borta.



En villrådig man gick till en psykiater för att få rådgivning.
-Jag vill göra er uppmärksam på att mitt arvode är högt, sa denne. Jag tar tusen kronor för två frågor.
-Oj, sa mannen. Är inte det lite i kraftigaste laget?
-Jo, sa psykiatern. Nästa fråga!







1 kommentar: