tisdag 25 november 2014

MERA MARTIN LJUNG

Här följer ytterligare några roligheter av Sveriges fjärde roligaste person 1969 enligt tidningen Se från samma år.


Det handlar alltså om Martin Ljung. Här är ett urval av sånt som förde upp honom på listan:

För en riktigt trevlig pratstund krävs det tre personer. Två som pratar och en att prata om.

Jag skulle inte ha något emot att bo i närheten av Skatteskrapan. Om inte annat så för att få vara nära mina pengar.


Den verklige nykteristen är väl den som efter avslutad rakning baddar ansiktet med juice.

Tid är pengar sa han som gick med klockan på stampen.

Det var så ont om bark att man måste blanda deg i brödet.

När jag föddes sa pappa: Det där provet ser bra ut. Får jag en sån!

En sån där liten klocka kan väl inte vara så mycket.

Den lättaste och vanligaste vägen att stjäla är att köpa utan att betala.

När jag ser en ung man komma ut från krogen är jag färdig att utbrista: Unge man, du är på orätt väg, vänd om!


Gubbarna i snösvängen fick flingor till lunch.

Nu har vi kommit fram till prispallen. I nästa avsnitt i serien på denna blogg avslöjas vem bronsmedaljören var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar