måndag 21 december 2015

NU ÄR DET HJUL IGEN

– Nu är det jul igen, sa Berra när han och grabbarna besökte kåsören för ett litet samkväm häromkvällen.


– Undrar om tomten kommer i år, sa filosofiska Karlsson.
Han får nog svårt att ta sig fram med släden i det här väglaget, sa en revolversvarvare som också var närvarande.
– Han kanske kommer med bil, sa Karlsson


.– Har jag berättat när tomten kom på rullskridskor? sa Berra.
– Jadå, sa Karlsson. Många gånger.
– Det minns inte jag, sa revolversvarvarn.
– Hade han inte en yxa i näven också? sa Karlsson.
– Stämmer, sa Berra.
– Det låter intressant, sa revolversvarvarn. Kan man få höra mera?


Då berättad Berra den enligt honom hundraprocentigt sanna historien om när tomten välte julgranen, skrämde livet ur Nisse Bengtssons hund och var nära att slå yxan i skallen på kärringa Larsson.
Fortsättning följer.

OCH SÅ NÅGOT HELT ANNAT:


Köp min nya bok till reducerat pris 220 kronor genom att ringa 0522-10599 eller mejla till gujohans@telia.com
Jag levererar boken vid dörren inom Uddevalla tätort. Eller så går det bra att komma hem till mig så signerar jag den vid köksbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar