fredag 4 december 2015

MERA PARTAJ

TV-programmet Partaj sändes 1969 och bestod huvudsakligen av ett stort antal vitsar, framförda av några av den tidens vanligaste kändisar, skådespelare och artister. Här är ytterligare några exempel från ett gammat vhs-band som jag har hittat i gömmorna.


Jag vet att jag inte har Stig Järrels figur och ungdomliga charm, men det har inte han heller.

Slå aldrig en karl på käften som har mullbänken inne. Det bara förstör kläderna.

Det är konstigt att inte damer klottrar mer på toalettväggar än herrar. Dom har ju båda händerna fria.


Jan Myrdal har ett ovanligt jämnt humör. Han är alltid förbannad.

- Tänk om man hade en krona för alla brudar man har förfört.
- Vad skulle du göra då´rå? Köpa en chokladkaka va!


- Birgit Nilsson ska visst sjunga på operan igen.
- Ja, hon kan ju inget annat, stackars människa.

- I går när jag var ute och promenerade på stan, då vände sig inte mindre än trettio unga vackra flickor om och log mot mig mig.
- Det tror jag inte.
- Jaså, fråga Sven-Bertil Taube, han var med.


Att älska i en Volkswagen, det är ju som att spela trombon i en telefonkiosk.

- Konstapeln, det är två herrar som förföljer mig, Vill ni vara snäll och säga åt den lille korte tjocke att försvinna.

Blondinen: Förr så kämpade jag och kämpade för att få en minkpäls. Men så slutade jag att kämpa emot och då fick jag en.


Om man korsar brevduvor med doppingar så får man fåglar som kan flyga med post till ubåtar.

Om man korsar en falukorv med en nyckelpiga så får man prickig korv.

Om man korsar Anita Lindblom med Gunnar Sträng så får man nog på käften av Bosse Högberg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar