fredag 25 augusti 2017

KNALL I SENSOMMARSOLEN

Ännu inga tecken på att föryngringsmedlet fungerar. Alltså den tub med solkräm jag hade hittat i den lilla stugan vid havet och som enligt texten på förpackningen utlovade ”anti-ageing” för användaren.


I väntan på att föryngringsprocessen skulle starta satte jag mig i skuggan under mitt parasoll och pustade. När jag hade varit inne i stugan och hämtat ett glas saft och satte mig igen hörde jag hur något knakade under mig i stolen. När jag reste mig och tittade efter upptäckte jag att jag hade satt mig på mina läsglasögon så att de gått i två delar.



Funderade en stund och kom fram till att det inget gjorde. Läsglasögon borde jag ju inte behöva om den här mirakelmedicinen verkar så att man blir ung på nytt för när jag var det kunde jag läsa utan glasögon.
Å andra sida kunde det göra detsamma. Vem orkar läsa tidningen så här på sommaren. Det är knappt man orkar titta på rubrikerna och dom kan man ju läsa utan glasögon.



Vid närmare eftertanke skulle man kunna säga att det var den snabbt förbiglidande och snart tilländalupna sommaren som knäckte glasögonen. Inte så att dom smälte i solen, men hade det inte varit för allt strul med solkrämen så hade jag inte blivit så förvirrad att jag glömt var jag hade lagt dem.
Och inte verkar jag ha blivit det minsta yngre av solkrämen heller. Snarare tycker jag att jag börjar känna mig ännu äldre och gaggigare än tidigare, så man kan verkligen undra hur det här ska sluta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar