tisdag 28 maj 2019

PÅ BARER OCH KROGAR

En svensk turist gick in på en bar i Grekland och drack för första gången av det inhemska brännvinet ouzo som han hade hört skulle vara något alldeles extra i fråga om styrka. Redan efter första glaset märkte han att möblerna började skaka och sa till värden:
-Oj, det var starkt det här.
-Nja, sa värden. Nu råkar det faktiskt vara jordbävning också,



En svårt berusad man sitter på krogen när ett tvillingpar kommer in. Mannen spärrar upp ögonen och stirrar förskräckt på dem med blicken full av fasa.
-Lugn, säger den ene. Du ser inte dubbelt. Vi är tvillingar.
-E´re schäkert? Alla fyra!

En man kommer in på en saloon i Vilda Västern. Där får han se en hund som spelar poker med tre cowboys. Mannen vänder sig till bartendern och säger:
-Men kan hunden verkligen spela kort?
-Nja, egentligen inte. Han kan inte hålla masken. Var gång han får bra kort viftar han på svansen.



En tågresenär hade varit i restaurangvagnen och druckit lite för mycket. Sedan kunde han inte hitta tillbaka till sin plats.
-Kan ni inte komma ihåg numret på kupén, frågade konduktören.
-Nej, men jag minns att det låg en liten sjö utanför fönstret.

Vid bardisken:
-Får jag en öl medan jag väntar på min dam.
-Ljus eller mörk?
-Det angår er inte.



-Hovmästarn, jag känner mig faktiskt lite trött efter den här middagen. Kan ni ge mig något som jag piggnar till av?
-Javisst, ett ögonblick så kommer jag med notan.

Mannen som tagit in på hotell ringde till receptionen.
-Jag vill beställa en flaska vin. Kan ni skicka upp det?
-Det går inte. Det här är ett kristet hotell
-Åh fan, då tar jag en nattvard utan bröd.



Den gamle hovmästaren pensionerades och tog extraknäck hos begravningsentreprenören. Efter en tid lade denne märke till att hovmästaren böjde sig fram och mumlade något ner i kistan varje gång han skulle skruva på locket. En dag ställde han sig att tjuvlyssna och fick höra den gamle restaurangveteranen säga:
-Önskas det något mer innan vi stänger?

1 kommentar: