fredag 10 januari 2020

MÄNNISKANS BÄSTE VÄN

Två killar gick vilse i Alperna och höll på att duka under i snömassorna. De hittade en liten grotta och kröp in och försökte hålla värmen. Efter några timmar kom en Sanktbernhardshund med en konjakskagge dinglande om halsen.
Den ene killen observerade det först och ruskade liv i den andre och sa:
-Titta där kommer människans bäste vän.
Den andre tittade upp, gnuggade sig i ögonen och sa:
-Ja, titta. Och en stor jävla hund också.


Den gamle handelsresanden dansade med en betydligt yngre dam på stadshotellet. I en paus betraktade han fundersamt hennes tajta långbyxor och sa:
-Hur bär man sig åt för att komma i dom där byxorna?
-Tja, sa damen. Till att börja med kan man ju försöka bjuda mig på middag.


Två gubbar satt på krogen. Den ene var nykter, den andre berusad. De åt köttbullar, men när den nyktre ätit färdigt höll den berusade fortfarande på att försöka få en köttbulle på gaffeln. Han gjorde upprepade försök, men köttbullen bara trillade av. Den nyktre betraktade det hela en stund och så sa han:
-Får jag försöka?
Och på första försöket fastnade köttbullen på gaffeln.
-Där ser du, sa han. Det var inte så svårt att träffa den
-Tacka fan för det, sa den berusade. Nu när jag har tröttat ut den.


-Nej mamma, sa dottern, han är inte alls som du tror. I går satt vi hemma hos honom och spelade Tjajkovsky hela kvällen.
-Inte om pengar väl?


-Vad menas med en pessimist? frågade fröken klassens ljus, lilla Elsa.
-Jag vet inte, sa hon, men jag tror att det är en sån där som tanter använder när dom inte vill bli med barn.
Fröken skakade på huvudet och vände sig i stället till lille Urban.
-Kan du säga vad som menas med en optimist?
-Ja, det kan jag, sa lille Urban. Det är en tant som inte använder nån pessimist.


1 kommentar: