fredag 26 februari 2021

NÅGRA GAMLA HISTORIER TILL



Det brann i en lada på den småländska landsbygden. Av någon anledning var den frivilliga brandkåren först på plats, och när den kommunala kom fram var det redan släckt.
Detta upplevdes som synnerligen förargligt och svårsmält för den kommunale brandchefen som surnade till ordentligt. Efteråt gick han omkring och sparkade i askan och muttrade:
- Det är fel släckt, pojkar, det är fel släckt!



Frun i huset kunde inte hitta tvättsvampen i badrummet, så hon ropade ut till hemhjälpen:
- Har Stina sett den gamla svampen?
Svaret kom snabbt:
- Ja, frun, han åkte just till kontoret.



Den unga nunnan berättade för abbedissan att hon blivit förförd.
- Drick citronsaft, sa abbedissan.
- Hjälper det?
 -Nej, men det tar i alla fall bort den där belåtna minen.



Har du hört att Nilsson har köpt en van Gogh?
- Nej, jag trodde inte ens han hade körkort.



- Jag skulle aldrig ha gått till den där optikern.
- Varför inte?
- Innan jag fick glasögon rörde jag mig obehindrat i trafiken. Men nu kommer det ju bilar från alla håll.

1 kommentar: