torsdag 15 juni 2023

POLISKONTROLL PÅ GÅNG

 


En bilist blev stoppad i en poliskontroll.
-Er vänstra strålkastare lyser ju rakt upp mot himlen, sa polismannen.
-Det kan inte stämma, sa bilisten. Förra gången jag blev stoppad sa dom att den pekade åt helvete.



Bakom en långtradare på en parkeringsficka stod chauffören och såg fundersam ut. Polismannen som just hade stoppat honom kom fram och sa barskt:
-Ni har inga bakljus.
Chauffören verkade inte höra utan såg bara ännu villrådigare ut. Polisen upprepade sitt påpekande varpå chauffören svarade:
-Det är nog det minsta problemet just nu. Jag står här och funderar på vart släpet tagit vägen.



En bilist stoppades av en polis i mycket tät dimma en gång för länge sedan.
-Hör nu här, sa polismannen. Ni måste tända strålkastarna så ni kan se i den här täta dimman.
-Äsch, sa bilisten. Jag ser ändå nästan inget utan mina glasögon.



-Den här rishögen vägrar jag att kalla bil, sa den bistre polismannen efter att ha stoppat en bilist i en kontroll.
-Det var tur för mig det, sa bilisten. För jag har inget körkort.





2 kommentarer: