torsdag 8 juni 2023

STOPP I TRAFIKEN

 



En dam fick motorstopp vid ett trafikljus och försökte förgäves få igång motorn igen. I bilen bakom satt en man och tutade frenetiskt. Damen steg ur, gick bort till den tutande och sa:
-Snälla du, kan du hjälpa mig? Om du försöker starta min bil så kan jag sätta mig i din och tuta så länge.



Två äldre damer var ute och åkte bil. Plötsligt sa hon vid ratten till sin väninna:
-Titta på den där drullen framför mig, så nära han kör.



En dam anmälde sig till trafikskolan för att ta körkort. Före första lektionen sa hon till läraren:
-Jag behöver inte kunna så mycket. Bara så det räcker för att köra ungarna till skolan på morgnarna.



Fröken Larsson, som nyss tagit körkort, åkte in till verkstaden och klagade på att hennes bil gick så trögt. Mekanikern kollade lite och upptäckte att handbromsen var åtdragen. Han lossade på den och frågade:
-Vet fröken vad den här är till för?
-Åh den, sa fröken Larsson. Den rör jag aldrig. Den är så bra att hänga handväskan på.


1 kommentar: