lördag 15 mars 2014

SÖRKÄLLEGATAN 4

Ännu en bild ur min mammas efterlämnade album.

Det här kortet bör vara från trädgården i min mormors hus på Sörkällegatan 4. Kvinnan med förklädet är min mormor Anna Henrikson, men i övrigt kan jag bara gissa. Den lilla flickan framför henne är förmodligen hennes yngsta dotter Astrid och till höger står i så fall min mor Ingrid. Vem den äldre flickan bakom henne är har jag ingen aning om, men eftersom moster Astrid föddes 1920 bör kortet vara taget 1922 eller -23.
Gatan går till vänster om huset, och det tak som skymtar i bildkanten skulle kunna vara Sörkällegatan 7, i så fall ett hus som finns kvar än i dag.
Mormors hur revs på 1980-talet. I dag finns en asfalterad parkeringsplats på den tomt där det en gång stod ett hus med en vildvuxen trädgård runt om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar