måndag 13 april 2015

SOMMARDÄCK PÅ

Vis av erfarenhet väntade jag in i det sista med att sätta på sommardäck på bilen.
Men för några dagar sedan bestämde jag mig för att vintern nog inte skulle slå till retroaktivt ännu en gång. Ställde därför undan snöskyffeln, kavlade upp ärmarna och gick till verket.


Till saken hör att garaget är så smalt att man knappt får plats med domkraften. När jag hade skiftat hjul på vänster fram och vänster bak var jag som vanligt tvungen att köra ut bilen ur garaget och backa in den igen. Tätt intill väggen på andra sidan för att komma åt högerhjulen.


Det är en precisionakt värdig en cirkusartist, och jag blir lika förbluffad varje gång jag lyckas med detta hisnande konststycke.
Men det finns mycket som kan gå fel ändå, vilket kommer att avhandlas längre fram i veckan i den här bloggen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar