onsdag 22 juni 2016

SÅ SA DOM I SE

Granskningen av tidningen Se från 1971 fortsätter. Vad dom sa i veckan hette en spalt som återgav vad kända personer påstods ha yttrat.


Vilhelm Moberg: Jag tillhör en gammaldags generation av journalister som anser att en nyhet helst ska ha inträffat innan den hunnit publiceras.

Ingmar Bergman: Bli Operachef? Aldrig i livet! Hellre startar jag kommunteater i Bygdegården på Fårö.


Georg Rydeberg: Efter 43 år vid teatern och fyra äktenskap har jag inga svårigheter att komma in på scen och vara galen.

Torvald Gahlin: Oväntade gäster är inte alltid så välkomna men dom gör ju i alla fall nytta. Dom håller liv i konservindustrin,

Red Top: Ett skönt och ädelt spel som bandy kan aldrig vinna lika många åskådare som ishockey på samm sätt som en Mozartsonat inte drar lika många lyssnare som en Svensktoppslåt.


Dean Martin: Jag dricker aldrig på nyårsafton. Det är amatörernas kväll.

Sammy Davis: När jag spelade golf frågade motspelaren vad jag har i handikapp. Jag sa: Okay, jag är jude och neger och enögd. Skulle inte det räcka?

Små skämtbitar förekom också, både gamla och nya.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar