tisdag 29 januari 2019

NYA OCH GAMLA LUSTIGHETER

Nu kan det sägas, sa mannen till sin fru på silverbröllopsdagen. Det var inte dig utan en taxi jag vinkade till den där gången för 25 år sedan.



Polisen stoppade en bilist i innerstan och sa:
-Ni har kört 70 kilometer i timmen.
-Omöjligt, sa bilisten. Det är inte mer än en kvart sedan jag körde hemifrån.

Decibel – mannen som uppfann en tiondels telefon.



Inte för att jag vill påstå att hon var ful, sa han som hade svarat på en kontaktannons. Men när hon skulle sminka sig backade läppstiftet in i hylsan.

Visst är det fint att du älskar mig så, sa flickan till skogshuggaren. Men du kan väl låta bli att spotta i nävarna var gång du ska kyssa mig,

Det här med ensamhet vore inte så dumt, bara man inte hade sig själv att dras med.



Det första en femåring lär sig när han får en trumma är att han aldrig kommer att få en till.

Om säckpipor skulle man kunna säga att det är tur att dom inte luktar lika jävligt som dom låter.

-Min herre, ni har förolämpat mig. Härmed utmanar jag er på duell. Vilket vapen väljer ni, sabel eller värja?
-Tja, det är väl hugget som stucket



Tysk språkövning:
-Wie viel Uhr ist es?
-Es ist kein Filur. Es ist mein Bruder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar