torsdag 3 januari 2019

NYTT ÅR OCH GAMLA HISTORIER

Och så inleder vi det nya året med ett antal urgamla historier.



Det var tre hantverkare som diskuterade vem av dem som hade det äldsta yrket, en murare, en snickare och en elektriker.
-Det har jag, sa muraren, för vi murare var med och byggde Babylons murar.
-Det var väl inget, sa snickaren. Vi snickare var med och byggde Noaks ark.
-Ni har fel bägge två, sa elektrikern. För när Vår Herre skapade jorden och på den sjätte dagen sa: Varde ljus – då var ledningarna redan dragna.



-Har ni knäckebröd, frågade en finländare i butiken.
-Ja, sa expediten och tog fram ett paket Wasa-bröd.
-Vem är gubben på paketet, undrade finländaren.
-Gustaf Wasa.Han var kung i Sverige.
-Jaså, och nu har han börjat baka.



Fråga från kamreren på det lilla kontoret:
-Tycker direktörn att vi ska tillkalla en konsult eller ska vi trassla till det själva?



Sparsamma fru Svensson gick till blomsteraffären och frågade:
-Hur stor rabatt får jag om jag köper hundra blomsterlökar?
-Det berpr på hur tätt ni sätter dem.



-Men snälle Karlsson, det är fjärde gången i år som ni begär påökt.
-Ja direktörn, men det beror på att min fru behöver så mycket pengar.
-Törs man fråga till vad?
-Ja, ni kanske. Men inte jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar