torsdag 17 juni 2021

I BEKVÄMASTE LAGET



Doktorn undersökte herr Larsson för ryggbesvär.
-Har ni stillasittande arbete?
-Ja, det kan man säga.
-Prova då med att under en tid framöver sitta i en fåtölj medan ni arbetar.
-Skulle inte det se lite löjligt ut?
-Huvudsaken är väl att ni blir frisk. Vad har ni för arbete?
-Jag är jockey på Jägersro.



Menige Karlsson hade skickats till Boden på repövning en gång för länge sen och hade svårt att klara sig på sex kronor om dan. Han skrev hem till frugan:
Snälla du, skicka 50 kronro till cigaretter och lite sånt.
Fru Karlsson svarade:
Här har du 20 kronor till cigaretter. Lite sånt får du när du kommer hem.



Fru Persson frågade sin väninna:
-Hur kommer det sig att du aldrig har gift dig?
-Jag har aldrig känt något behov, Jag har en hund som gnäller hela dagarna, en papegoja som svär så det osar och en katt som är borta hela nätterna.



Herr Nilsson gick in på en bar och frågade:
-Var jag här i går?
-Ja, sa bartendern.
-Drack jag mycket?
-Ja, det skulle man kunna säga, sa bartendern.
-Då gjorde jag väl slut på en massa pengar?
-Ja, en hel del, sa bartendern.
-Tack och lov. Jag trodde jag hade tappat dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar