fredag 11 juni 2021

VAD FLICKAN SA

-Du är allt en riktig karl du Kalle, sa flickan. Vi har bara känt varandra i fjorton dar och jag är redan i tredje månaden.


-Vänta dig inte för mycket, sa flickan till brudgummen. Det här är mitt första äktenskap.


-Jag får tacka alla som hjälpt till, sa flickan vid barndopet.


-Det var rätt år mig, sa flickan. Vad hade jag i drängstugan att göra.


-Nej, sa flickan. I dag kan vi inte ta genvägen genom skogen för jag har inte tid.


-De flesta män är som tändstickor, sa flickan. Flammar plötsligt upp och tappar huvudet.


-Det var fantastiskt vad du transpirerar, sa den unge mannen till flickan på dansgolvet.
-Äsch, sa flickan. Så säger du väl till alla tjejer.


-Nu ska vi göra precis som jag säger, sa gynekologen till flickan.
-Så sa min fästman också, sa flickan. Och det är därför jag är här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar