måndag 28 augusti 2023

HOSTA, KYSSAR OCH SCHLAGERTEXTER

 Sagt av några av dåtidens vanligaste kändisar någon gång under 1968 enligt tidningen Se.

Kent

Kent Andersson: Folk med hosta går aldrig till doktorn. De går på teatern.

Torvald Gahlin: Enda fördelen med diktaturstater är att man inte behöver sitta uppe hela natten för att få reda på valresultatet.

Jolo: Karlar som kysser varann i TV och framför allt i Sportextra är det tröttaste jag är på. Inte fan kysste Pära Kaufeldt och Sudden Wahlberg varann när de klämt in ett mål.


Martin

Martin Ljung: När jag var liten var jag mycket vacker. Men tyvärr blev jag bortbytt.

Åke Cato: I extratåget till kyrkomötet i Uppsala kl 12.45 medföljer en extra gudsfinka.

Red Top: Vår färg-TV var trasig i går så jag läste en bok i svart-vitt i stället.

Stikkan
Stikkan Andersson: Själv lyssnar jag aldrig på schlagertexter. Då skulle jag få spader och behöva spärras in.


Per-Olof Sundman: Gunnar Hedlund var som vanligt på ett ypperligt humör, och han var klädd i den där kostymen som ser ut att vara inköpt i Moskva.

Cello: En äkta make är en person som har en hustru med vilken han delar alla de bekymmer han inte skulle haft, om han inte haft någon hustru.


1 kommentar: