torsdag 18 januari 2024

OSS UTEÄTARE EMELLAN

 



-Kan jag få samtliga matgästers uppmärksamhet. Kocken hälsar att han skulle bli mycket glad om ni tuggar försiktigt. Han har nämligen tappat sina kontaktlinser.



-Idag har jag rökt tunga, förvälld njure, glaserad lever . . .
-Snälla vaktmästarn, vi har inte kommit hit för att höra vilka sjukdomat ni har Kan vi få se på matsedeln!



-Vaktmästarn, den här biffen är lite seg.
-Ni kan få en kotlett i stället.
-Ja, men nu är det ju så att jag har börjat äta på den här biffen.
-Det gör inget. Vi har kotletter som också är lite påbörjade.



-Får jag en öl medan jag väntar på min dam.
-Ljus eller mörk?
-Det angår er inte.



-Fröken, får jag beställa.
-Ja, var så god.
-Har ni grodlår?
-Javisst.
-Hoppa då ut i köket och hämta en kopp kaffe åt mig.


1 kommentar: