torsdag 25 januari 2024

I NÖD OCH LUST

 



-Vem var det som ringde, älskling. Var det nåt viktigt?
-Nä, det var nån stolle som hade ringt fel.
-Vad sa han då?
-Han trodde han kommit till väderlekstjänsten. Han frågade om kusten var klar.



-Jämnt när jag säger nåt ska du rätta mig. Det har du hållit på med i femton år.
-Sexton.



-Vad är det du har på kragen på skjortan, Sture. Är det läppstift?
-Va! Den hade jag ju inte ens på mig.



-Grattis till giftermålet. När ska det bli?
-Till pingst.
-Ja, det var ju tur att han träffade dig. Han hängde ihop med en urkorkad blondin förut. Undrar vad som hände med henne.
-Jag har färgat håret.



-Innan ni får min tillåtelse att gifta er med min dotter vill jag gärna veta vad ni har för inkomst.
-Ungefär femtio tusen i månaden.
-Utmärkt. Och så kommer dom femtio tusen som min dotter har i räntor.
-Nja, dom är inräknade.


1 kommentar: