torsdag 4 januari 2024

I FESTLIGASTE LAGET

 


-Min son, detta är första festen som du får dricka sprit på, så nu ska jag lära dig ett knep. När de där två ljusen där borta har blivit fyra, då vet du att du har fått för mycket.
-Men pappa, jag ser bara ett ljus.




-Kan jag få en Dry Martini med en del vermouth och nio delar gin.
-Jaha, ska jag lägga i en citronskiva också?
-Du, vill jag ha lemonad så säger jag till.




En svensk turist klev in på en bar i USA där endast bartendern och en amerikan befann sig vid disken.
-Ge mig något som är stort och kallt med mycket whisky i, sa svensken.
-Ta min fru, sa amerikanen.




En man beställde en whisky på krogen. När han höjde glaset och förde det till munnen fick han se en snickare som höll på med reparationsarbete i ett hörn av lokalen. Hastigt ställde han ner glaset och gick därifrån.
Då gick snickaren fram till bordet och svepte whiskyn. När hovmästaren såg detta gick han fram till snickaren och sa upprört:
-Vad tar ni er till, människa! Mannen kan ju komma tillbaka när som helst.
-Det tror jag inte, sa snickaren. Han är med i samma nykterhetsförening som jag.


2 kommentarer: