onsdag 4 april 2012

MUSTIG PÅSK ATT VÄNTA

Det har blivit dags att avsmaka årets påskmust. Hur har bryggarna lyckats den här gången? Spänningen är lika stor varje år.

Blir det Apotekarnes, Nygårds eller Eldorado som får flest röster bland finsmakarna vid den årliga sammankomsten hemma hos Berra? Eller kommer någon av uppstickarna Lidl och Grebbestads att ta hem spelet?
Vilken sort har finast kropp det här året? Var hittar man den bästa aromen och karaktären? Vilket märke kan lättast spåras till lerjord och sydsluttning?


Kommer någon sort även i år att framkalla rysningar och smackande vällustyttringar hos de agerande?
Och framför allt: Hur kommer testpatrullen att klara sin uppgift? Kommer den utvalda skaran av finsmakare att stå rycken för de mängder som behövs för att avge ett korrekt omdöme?


En mustig skildring av hur det kunde gå till en gång för länge sedan följer i denna blogg till helgen.

4 kommentarer:

  1. GLAD PÅSK!
    Jag har nu laddat hem Googles Chrome, som tydligen är den enda webläsaren, som möjliggör för dem som inte har Google-konto, att kommentera blogspot/blogger-bloggar. Det skrivs mängder om detta på internet så nu har jag fallit till föga och skaffat Chrome. Jag måste både ange namn, blog-adress och skriva av konstiga bokstavs-samlingar för att kunna publicera kommentaren.
    Så - nu blir du inte av mig mig :-D

    SvaraRadera
  2. Ursäkta skrivfelet:
    Så - nu blir du inte av med mig :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen Ante! Vad bra att det funkade till slut.

      Radera
  3. Jag har en Nygårds Julmust hemma i skafferiet. Den tar jag till sillen på midsommaren. Stryker över JUL med en märkpenna och skriver dit MIDSOMMAR i stället.
    Lagrad must, det ni!

    SvaraRadera