måndag 19 januari 2015

ANSTÄNDIGT KLÄDD I BASTUN

Många hotell i London har både gym, bastu och en liten pool i källaren.
I ett sådant löste jag en gång entré till bastun, fick en tvål och en handduk av en man bakom en disk samt gick längs en korridor till badavdelningen.


Jag klädde av mig bakom ett skynke och ställde mig under duschen. På väg till bastun upptäckte jag ett anslag som fick mig att falla i grubbel.
"De ärade gästerna" uppmanades ge akt på att detta var en offentligt lokal, varför "anständig klädsel" erfordrades inom hela området inklusive bastun.

Vad som menades med "anständig klädsel" framgick inte av anslaget.
Och eftersom jag har en känsla av att drottning Victorias ande fortfarande svävar över stora delar av det gamla imperiet började jag bli osäker. Men dom kunde väl inte kräva kavaj i bastun i alla fall?


Jag hade nöjt mig med att knyta handduken om livet och bestämde mig för att det borde räcka, i all synnerhet som ingen annan människa fanns inom synhåll. 
Men just som jag skulle öppna dörren till bastun hörde jag någon ropa bortifrån korridoren. Kunde det vara mannen vid disken som hade något att invända mot min klädsel?
Fortsättnng följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar