tisdag 13 januari 2015

SIR CHARLES OCH JAG

När man bor på hotell i London får man vara beredd på både det ena och det andra.
Jag läste en gång en deckare som började med orden:
Sir Charles insåg att om de skulle försöka ta hans liv skulle det ske i kväll på hotellet.


Jag kommer inte ihåg vad boken hette, men denna inledande mening har etsat sig fast så att det ofta är det första jag tänker på när jag anländer till ett hotell i London.


Det var likadant den här gången. Och inte blev det bättre av en incident som inträffade strax efter att jag hade checkat in. 
Sedan jag ställt in min väska i rummet tog jag hissen ner till restaurangen och åt en bit mat. När jag återvände till rummet var ljuset släckt, trots att jag var nästan säker på att jag hade lämnat lampan i hallen tänd.


Jag stannade upp innanför dörren och lät ögonen vänja sig vid mörkret. Där stod jag stilla en stund och tänkte: 
Sir Charles insåg att om de skulle försöka ta hans liv skulle det ske i kväll på hotellet.
Spännande fortsättning senare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar