torsdag 16 maj 2024

BLAND BOVAR OCH BANDITER

 



Brusiga Berra klev in på polisstationen och bad att få göra en anmälan.
-I natt, sa han, blev jag bestulen på alla de femtiotre saker jag äger i denna värld.
-Jaha, sa polisen och tog fram en anteckningsbok. Kan ni beskriva föremålen i fråga?
-Jadå. En kortlek och en korkskruv.



Sent en afton ringde det på dörren hemma hos en man som höll på att lära sig spela piano..
Utanför stod två stadiga poliser.
-Vad är det frågan om, sa mannen.
-Jo, sa en av poliserna. Det är så att vi har fått en anmälan om att en herre vid namn Chopin håller på att misshandlas här.



-Min man är vid kriminalen.
-Det är min med. Dom hämtade honom i morse.



-Kan ni beskriva hur han som misshandlade er såg ut?
-Ja, det var ju därför han klippte till mig.

1 kommentar: