torsdag 30 maj 2024

HUR GICK DET HÄR TILL?

 



Herr Bengtsson hade tjatat i flera år på sin fru att hon skulle lära sig spela golf, eftersom det var hans stora intresse här i livet. Till slut gav hon upp och följde med honom till banan. Han visade henne hur hon skulle hålla klubban och demonstrerade hur en swing går till, innan han lade upp bollen på första utslagsplatsen. Fru Bengtsson tog klubban och klippte till allt vad hon orkade. Till makens stora förvåning for bollen iväg mot green och när de förflyttat sig dit visade det sig att den hade hamnat mindre än en meter från hålet.
-Vad ska jag göra nu då? sa hustrun när herr Bengtsson stod där och stirrade, nästan paralyserad av häpnad.
-Bollen ska ner i hålet, stammade han till slut.
-Men herregud, sa hustrun. Varför sa du inte det med en gång!



Fru Karlsson kom in i köket och fick se sin man stå och linda om tummen med ett stort bandage.
-Vad har du gjort? undrade hon.
-Jag skar mig i tummen med kökskniven.
-Konstigt. Jag hörde inte att du jämrade dig det minsta.
-Nä, jag trodde du var och handlade.



Herr Svensson satt och läste högt för sin hustru ur ett brev från sonen som är sjöman och ute på en långresa.
-Han skriver att vädret är vackert och att Kreta ligger utsträckt framför honom.
-Jaha, sa hustrun. Då får vi hoppas att det är en ordentlig tös han har fått tag i den här gången.

1 kommentar: