torsdag 9 maj 2024

JOURHAVANDE RYCKER UT

 



Doktor Bengtssons telefon ringde sent en kväll. Det var en kollega som sa att de behövde en fjärde man i bridge.
-Jag kommer direkt, sa doktorn Bengtsson.
-Måste du iväg så sent, sa hans fru.
-Ja, sa doktor Bengtsson. Det här är mycket allvarligt, Det är faktiskt redan tre andra läkare på plats,



-Tänk vilka framsteg läkarvetenskapen har gjort, sa den gamla damen till doktorn. När jag var en ung flicka fick jag klä av mig helt och hållet för att bli undersökt. Nu räcker det att jag visar tungan.


En soldat anmälde sig sjuk men regementsläkaren tvivlade på att det var något fel på honom.
-Säg mig, sa han, om ni var civil skulle ni då komma till mig med de här besvären?
-Nä, då skulle jag gå till en riktig läkare.



-Skönt att det är över, sa patienten när han rullades in på avdelningen efter operationen.
-Säg inte det, sa mannen i sängen bredvid. I mig glömde dom en sax och fick öppna igen.
-Och i mig glömde dom en kniv och fick öppna mig också, sa patienten på andra sidan.
Samtidigt kom doktorn in och frågade:
-Är det nån som sett min nyckelknippa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar