onsdag 7 maj 2014

FLYGANDE TEFAT ELLER GRAVITATIONEN?

Varför försvinner vissa matvaror på vägen mellan affären och bostaden när man handlar.
Vår jakt på sanningen i detta delikata spörsmål går vidare.


Frågan är alltså hur det kan komma sig att allt man packar ner i kassen i affären inte finns när man kommer hem och packar upp.
Mina bekanta påstår att det naturligtvis är så att jag av ren tankspriddhet har glömt att stoppa ner det jag tror har försvunnit på vägen,men det tror inte jag.


Jag misstänker att det är större saker i görningen. Ungefär som när folk börjar mumla om att det är utomjordingar som har varit framme när det fattas en strumpa i tvättmaskinen.
Själv har jag visserligen aldrig blivit av med någon strumpa i tvättmaskinen, men jag tycker att problemet verkar vara av ungefär samma kaliber.


Vad aliens och flygande tefat har med svenska matkassar och tvättmaskiner att göra är inte lätt att veta. Kanske handlar det i stället om solfläckarna eller gravitationen eller om mer jordnära ting.
I vissa stunder av svårmod har jag lutat åt att det helt enkelt är makterna som driver sitt spel, dock oklart vilka. Eller så lutar jag åt att det handlar om en stor internationell sammansvärjning.


Vilka som är inblandade och varför har jag inte hunnit utreda ännu, men jag kan inte helt släppa tanken på konspirationsteorin.
Så där har det varit en längre tid, och det var därför med en viss lättnad jag noterade vad som hände härom dagen.
Nu närmar vi oss upplösningen av detta drama, som kommer att redovisad med alla sina kusliga och häpnadsväckande detaljer senare i veckan i denna blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar