måndag 5 maj 2014

VART TAR MATEN VÄGEN?

Var kommer maten ifrån, undrade man ibland när man var liten.
Men tiderna förändras. Nu är det snarare en fråga om vart den tar vägen.


Ja, jag vet förstås att den går genom strupen och ner i magen och så vidare, men det är inte det saken gäller. Det jag undrar är varför vissa av de varor jag handlar och stoppar ner i matkassen inte finns kvar när jag kommer hem.
Om jag köper ett paket tuggummi för 12:90 eller ett par tomater för 5:75 så vill jag ju gärna ha med mig grejerna hem också.

Men allt jag packar ner finns inte kvar när jag packar upp, trots att det alltid står på kvittot att jag har betalat för det, när jag tar fram detta för att kolla att jag inte har blivit tokig.
Där står till exempel ”Äpple Royal Gala 0,672 kg x 19.90kr/kg = 13.37”, men hur jag än letar i kassen så hittar jag inga äpplen Royal Gala.


Faktum är att jag inte hittar några äpplen alls, och då undrar jag naturligtvis varför.
Detta ska vi försöka utreda i denna blogg den här veckan.
Fortsättning följer alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar