onsdag 14 augusti 2019

SUPERB SOMMARLÄSNING

Helt oberörd av världspolitiken och vädrets växlingar fortsätter jag att lyssna på min gamla ångradio och bläddra i tidningen Se från 1965 utanför den lilla stugan vid havet.


I nummer 40 läser jag hur mellanviktsboxaren Bosse Högberg efter att ha slagit ut italienaren Fabio Bettini uppmanas att strunta i EM-titeln och åka till USA och utmana världsmästaren Joey Giardello direkt.


Och när jag vänder blad får jag ett tungt vägade skäl att läsa mer boxning, för där presenteras 130 kilos-kolossen Buster Mathis i text och bilder. Enligt tidningens utsände till Busters hemstad Grand Rapid, Michigan, är dennes största problem i ringen att hålla byxorna uppe för han har ingen midja alls.


Under vinjette Veckans klipp hittar jag följade märkliga annons, saxad ur Hjo Tidning:


Och strax därunder följer en rad egendomliga rubrike ur andra tidskrifter:


Vidare konstaterar jag att tandläkaren och premiärlejonet Alice Timander fyller 50 år samt att en ny läskedryck med namnet Fanta har introducerats i Sverige.


Däremot faller jag inte för frestelsen att skicka efter den här produkten, trots bra pris och förmånliga avbetalningsvillkor.


En rapport från skolans värld med dess tilltagande nedbusning och moralupplösning får jag också


Och så avslutar vi med en historia som så vitt jag minns var gammal redan 1965


Allt medan solen sakta sänker sig över den lilla stugan vid havet.


1 kommentar: