måndag 23 december 2013

BOHUSLÄNINGEN PÅ 60-TALET

Här följer ytterligare några bilder ur min bok ”Kuriren, Bohusläningen och jag”. Kan köpas på www.litenupplaga.se/1218 eller direkt av mig på telefon 0522-10599 eller epost gujohans@telia.com


Bohusläningens tidningshus vid Norra Drottninggatan så som det såg ut i mitten på 1960-talet. Observera vänstertrafiken och den låga trähusbebyggelsen på båda sidor.
 
Eric Jonsson var chefredaktör från 1958 till 1979.

I sätteriet var det bly som gällde. Här ses typografen Yngve Johansson i aktion.

Förbundskaptenen Orvar Bergmark på besök pratar fotboll med sportchefen Lennart Floodberg, Ingemar Larsson och mig.
 
Lars-Gunnar Björklund och jag intervjuar Örgrytelöpare Bosse Johansson efter segern i Tvåstadsloppet mellan Vänersborg och Uddevalla.


För fler detaljer: Se länken www.litenupplaga.se/1218 eller ring mig på 0522-10599.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar