tisdag 3 december 2013

FRAM MED STJÄRNOR OCH STAKAR

Dagen före första advent gick jag upp på vinden för att ta fram lådan med julsaker och kolla vad jag hade att komma med inför de stundande helgerna.


Efter en stunds letande kunde jag konstatera att detta var vad jag hittade:
Två adventsstjärnor
Tre ljusstakar
En julgransmatta
En tomte av porslin
En julbock av halm.


Eftersom grannarna redan hade gjort adventsfint i sina fönster, tyckte jag det var bäst att försöka hänga med.
Det visade sig vara lättare sagt än gjort.
Varför ska jag försöka förklara lite längre fram i veckan.
Just nu är jag så utmattad av allt brottande med sladdar, stjärnor, strömbrytare, glödlampor, stickkontakter, fönsterbänkar, gardinstänger och en hel del annat att jag inte orkar.
Fortsättning följer alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar