torsdag 2 januari 2020

UPPSNAPPAT PÅ KROGEN


-Hovmästarn, Serverar ni ensamma damer här?
-Ja, självklart.
-Bra. Då ska jag be att få en snygg blondin.

-Tycker fröken om Cole Porter?
-Ja tack, gärna ett litet glas.

-Hovmästarn, har ni Poule à la Ferrari?
-Nej, det har vi inte.
-Det var konstigt. Det fick jag när jag var i Frankrike.
-Vad är det då?
-En höna som blivit överkörd av en sportbil.

En kraftigt berusad man kom vinglande från krogen mitt i natten och stoppades av en polis.
-Hur var det här då?
-J-j-jag schka till en föreläschning.
-Försök inte. Det är stängt överallt.
-I-i-inte hemma hosch mej!

I garderoben på krogen stod ett paraply med en lapp:
Ägaren till det här paraplyet är boxare och han befinner sig i närheten.
När ägaren kom för att ta sitt paraply satt där en ny lapp:
Han som har tagit det här paraplyet är maratonlöpare och han befinner sig inte i närheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar