torsdag 7 oktober 2021

BLAND BOVAR OCH BANDITER

 


-Varför har ni hamnat här, frågade fängelsepsykologen den intagne.
-Det berodde på konkurrensen,
-Konkurrensen?
-Ja, riksbanken tryckte samma sedlar som jag.



-Vad ska du säga till dina släktingar nu när din slarvige man har hamnat i fängelse?
-Jag säger som det är. Att han sysslar med cellforskning.



-Du Jonte, sa hustrun. Jag behöver en ny päls.
-Det ska du få, kära du. Men du får vänta tills affärerna har stängt.



-Erkänner ni att inbrottet försiggick på det vis som jag har beskrivit här? sa domaren.
-Nej, sa den åtalade och skrattade rått. Så klantigt skulle jag aldrig bära mig åt.



-Hur kunde ni vara så dum att ni bröt er in i samma klädbutik fyra gånger i sträck?
-Jo, första gången stal jag en klänning till min fru och sedan har hon tvingat mig att byta den tre gånger.



En man var instämd till tinget för att ha stulit en klocka. Efter flera vittnesförhör sa domaren slutligen.
-Ni kan gå hem. Ni är frikänd i brist på bevis.
-Tackar så mycket, sa mannen. Får jag behålla klockan då?



-Ni har erkänt att ni kallat käranden för skitstövel. Det blir tio dagsböter. Har ni något att tillägga?
-Ja, men jag har inte råd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar