torsdag 2 maj 2024

ÄNNU SJUKARE HUMOR

 



Svenne Hedlund togs en gång i sin ungdom in på sjukhus. När det skulle tas blodprov frågade läkaren:
-Vet du vilken grupp du tillhör?
-Hep Stars, sa Svenne Hedlund.



-Jo doktorn, jag har väl inte sagt nåt dumt under narkosen, undrade patienten.
-Nej då, sa doktorn, ni har bara sålt er nya fina bil åt mig för en hundring.



Distriktsläkaren besökte en avlägsen by i övre Norrland och frågade en gammal man:.
-Hur i all världen har ni kunnat klara er så många år här uppe utan både läkare och apotek?
-Jo, förstår doktorn, det var så att innan doktorn kom hit så dog alla här uppe en naturlig död.



När den unga hustrun väntade sitt första barn var hennes man tvungen att åka bort en vecka på en affärsresa. Nästa gång hon kom till mödravårdscentralen sa hon:
-Det är en sak som min man vill att jag ska fråga om.
-Ja, jag vet, sa läkaren. Jag får ständigt samma fråga..Och svaret är att man mycket väl kan ha sex ända fram till slutet av graviditeten.
-Nej, det var inte det, sa hustrun och rodnade lätt. Min man undrar om jag fortfarande kan klippa gräsmattan.


1 kommentar: