fredag 26 mars 2021

ÄNNU SJUKARE HUMOR


 -Hur är det med mig, doktorn?
- Bara fint. Ni kommer att leva tills ni blir 90.
- Men jag är 90.
- Ja, vad var det jag sa!


- Säg doktorn, varje gång jag dricker kaffe får jag ont i höger öga. Vad ska jag göra?
- Ta bort skeden ur koppen.


- Har ni alkoholproblem?
- Nej, inte jag men min hustru.
- Hur yttrar det sig?
- Hon blir förbannad varje gång jag kommer hem full.


- Har du hört att doktor Bengtsson har duellerat med doktor Gren?
- Vad säger du! Använde dom pistol eller värja?
- Ingetdera. Dom skrev ut medicin åt varandra.


Den unge kandidaten skulle praktisera hos en allmänläkare i en liten stad vid kusten.
- Det var bra att du kom, sa denne. Nu tar jag semester så du får sköta mottagningen.
- Men jag har inte tillräcklig erfarenhet för det, sa kandidaten förskräckt.
- Inga problem. Alla patienterna tillhör socialgrupp ett, så det är bara att uppmana gubbarna att spela golf och skicka kärringarna utomlands.

2 kommentarer: